ایمیل مارکتینگ چیست؟
فهرست مطالب
ایمیل مارکتینگ چیست؟
تعریف، استراتژی ها و ابزارهایی برای شروع
این راهنمای مبتدیان توضیح می دهد که بازاریابی ایمیلی چیست، چگونه کار می کند و چگونه شروع کنید. در پایان، شما درک کاملی از اصول اولیه و دانش لازم برای راه اندازی یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موثر برای کسب و کار خود خواهید داشت.
بازاریابی ایمیلی سودآورترین و مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی مستقیم است که به ازای هر 1 دلار خرج شده ، میانگین بازگشت سرمایه 42 دلاری را ایجاد می کند.
تنها به همین دلیل، ایمیل باید رکن کلیدی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. انجام ندادن ایمیل مارکتینگ مانند گذاشتن پول روی میز است.
اما اگر کمی گیج هستید که از کجا شروع کنید، این کاملا طبیعی است. ایمیل یک رشته گسترده است. برای مبتدیان آسان است که در دریایی از ابزارها، تکنیک ها و اصطلاحات گم شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر، همه چیزهایی را که باید در مورد بازاریابی ایمیلی بدانید، دنبال کنید:
بازاریابی ایمیلی چیست؟
چرا بازاریابی ایمیلی مهم است
مزایای بازاریابی ایمیلی
چگونه ایمیل مارکتینگ انجام دهیم
استراتژی های بازاریابی ایمیلی
ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ایمیلی یک کانال بازاریابی مستقیم است که به کسب و کارها اجازه می دهد محصولات جدید، فروش و به روز رسانی ها را با مشتریان در لیست تماس خود به اشتراک بگذارند. بازگشت سرمایه (ROI) بالا آن را برای استراتژی کلی ورودی بیشتر کسب و کارها ضروری می کند.
ایمیل مارکتینگ مدرن از ارسال نامه های انبوه یکسان فاصله گرفته و به جای آن بر رضایت، تقسیم بندی و شخصی سازی تمرکز دارد. این ممکن است وقت گیر به نظر برسد، اما اتوماسیون بازاریابی بیشتر کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد. در دراز مدت، یک استراتژی بازاریابی ایمیلی که به خوبی طراحی شده است، نه تنها باعث فروش می شود، بلکه به ایجاد جامعه ای در اطراف برند شما کمک می کند.
انواع ایمیل های بازاریابی
ایمیل های بازاریابی می توانند تبلیغاتی، اطلاعاتی یا هدف خاصی در سفر خریدار باشند.
ایمیل های تبلیغاتی
کمپین های ایمیل مارکتینگ برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، انتشار محصولات جدید، محتوای دروازه ای مانند کتاب های الکترونیکی و وبینارها و در کل برند شما استفاده می شود. یک کمپین می تواند شامل 3 تا 10 ایمیل باشد که طی چند روز یا چند هفته ارسال می شود.
ایمیل های تبلیغاتی یک فراخوان برای اقدام واضح دارند – به اختصار CTA. CTA نشان دهنده اقدام خاصی است که می خواهید خواننده انجام دهد، چه بازدید از یک صفحه در وب سایت شما یا استفاده از یک کوپن برای خرید.
ریتم فروش و بازاریابی کسب و کار شما معمولاً تعیین می کند که چند بار این نوع ایمیل بازاریابی را ارسال می کنید. در دورههای حیاتی مانند جمعه سیاه ، ممکن است چندین ایمیل تبلیغاتی در یک دوره 24 ساعته ارسال کنید. در دورههای کندتر در ویم بازاریابی ، ممکن است چند هفته بین کمپینهای تبلیغاتی شما فاصله باشد.
ایمیل های اطلاعاتی
خبرنامه : یک خبرنامه ، همانطور که از نام آن پیداست، اخبار مربوط به کسب و کار شما را به اشتراک می گذارد. فکر کنید: نقاط عطف جدید به دست آمده، قابلیت های محصول جدید، یا دارای محتوای ارزشمند مانند مطالعات موردی. خبرنامه هایی که در فواصل زمانی منظم ارسال می شوند – هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه – به حفظ نقاط تماس ثابت با مشترکین ایمیل شما کمک می کنند.
اما آیا میدانستید که خبرنامهها نباید فقط درباره اخبار باشند؟ همانطور که آن هندلی ، متخصص ایمیل می گوید، روی جنبه نامه تمرکز کنید. تصور کنید در حال نوشتن نامه ای تک به تک برای مشترکان خود در مورد چیزی هستید که مورد علاقه آنهاست.
به زبان ساده، خبرنامه فرصتی است برای به اشتراک گذاشتن بینش، افکار، نکات – هر چیزی که بیشترین ارزش را برای مخاطبان شما به ارمغان می آورد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ایاد یک خبرنامه، پست ما را بررسی کنید .
اطلاعیه ها: ایمیل راهی عالی برای اطلاع رسانی به مشتریان از اطلاعیه های شرکت، انتشار محصولات جدید، تغییرات در خدمات و غیره است.
اغلب اوقات، ایمیل کانالی است که برای پیامهای مهم مورد استفاده قرار میگیرد. اگر مشکلی در وب سایت شما وجود دارد، تاخیر در حمل و نقل یا قطعی در سیستم/نرم افزار شما، به روز رسانی مخاطبین خود از طریق ایمیل بهترین راه برای حفظ ارتباط است. ایمن، فوری است و میتواند با لحن رسمی حتی مهمترین اعلانها همخوانی داشته باشد.
ایمیل های تعامل مجدد
یکی دیگر از انواع مهم ایمیل بازاریابی، ایمیل تعامل مجدد است . همانطور که از نام آن پیداست، ایمیل های تعامل مجدد به مشتریان یا مشترکینی که اخیراً فعال نبوده اند، کمک می کند.
چرا بازاریابی ایمیلی مهم است
ایمیل یک فناوری جدید نیست. در واقع، این یکی از اولین ابزارهای ارتباط دیجیتال بود که در سال 1971 وارد شد. اما در 50 سالگی، بازاریابی ایمیلی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.
ممکن است فکر کنید، «آیا مردم واقعا هنوز از ایمیل استفاده می کنند؟ آیا رسانههای اجتماعی امروز برای بازاریابی در آنجا نیستند؟» در حالی که درست است که رسانه های اجتماعی یک کانال مهم برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال هستند، ایمیل چندین مزیت دارد.
اول، کمپین های بازاریابی ایمیلی را می توان به میزان بیشتری نسبت به کمپین های موجود در رسانه های اجتماعی شخصی سازی کرد. در مرحله بعد، هزینه ها به طور قابل توجهی متر از سایر کانال ها است، به خصوص با توجه به دسترسی و نرخ تبدیل مرتبط با بازاریابی ایمیلی. این بخشی از چیزی است که بازاریابی ایمیلی را برای مشاغل کوچک بسیار ایده آل می کند.
در نهایت، چیزی که بازاریابی ایمیلی را بسیار قدرتمند و پرسود می کند این است که به شما امکان دسترسی مستقیم و فردی به صندوق ورودی مخاطبانتان را می دهد.
مزایای بازاریابی ایمیلی
از تایید سفارش گرفته تا خبرنامه، ایمیل ها بخش مهمی از رشد و مدیریت کسب و کار شما هستند.بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا به سه هدف کلیدی دست یابید:
1.تبدیل (فروش محصولات و خدمات شما)
راه اندازی فروش یا تبلیغات؟ برای افزایش فروش می توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی برای مشترکین خود ارسال کنید. علاوه بر این، سعی کنید از این تکنیک های بازاریابی ایمیلی برای افزایش بیشتر تبدیل استفاده کنید:
- کوپن های شخصی یا پیشنهادات ویژه برای تولد/سالگردهای مشترکین، در ایمیل های خوش آمدگویی، و به عنوان راهی برای جذب مجدد مخاطبان.
هر زمان که یک بازدیدکننده کالایی را به سبد خرید خود اضافه میکند، اما آن را بررسی نمیکند،ایمیلهای سبد خر رها شده فعال میشوند .
2.آگاهی از برند
نکته جالب در مورد ایمیل این است که به شما امکان میدهد مستقیماً با کسی تماس بگیرید. این ارتباط یک به یک در بهترین حالت است. و مردم این روزها فقط به کسی اجازه ورود به صندوق پستی خود را نمی دهند. این فضایی است که برای برندها و نشریات مورد علاقه در نظر گرفته شده است.
نمایش در صندوق ورودی ایمیل شخصی به برند شما کمک می کند تا در ذهن مشترکین به روز بماند. یک ایمیل بازاریابی شخصی تاثیرگذارتر از یک پست رسانه اجتماعی است که در آن نمی توانید مطمئن باشید که آیا کسی واقعاً پیام شما را دیده است یا خیر.
یکی از مهمترین مزایای بازاریابی ایمیلی، مقیاس پذیری آن است. این بدان معناست که ایمیل ها می توانند به تعداد زیادی از گیرندگان ارسال شوند در حالی که مقرون به صرفه هستند (در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی).
3.وفاداری مشتری
ایمیل باعث وفاداری مشتری در هر مرحله از سفر خریدار می شود: پرورش سرنخ، تبدیل، پذیرش، حفظ. همچنین، بازاریابی ایمیلی ابزار ضروری برای استفاده در کنار سیستمهای CRM فروش برای سادهسازی ارتباطات است.
این واقعاً یک راه قدرتمند برای ایجاد یک جامعه است، همانطور که در راهنمای ما برای ایجاد روابط با ایمیل بحث شده است.
نحوه انجام بازاریابی ایمیلی
کسب و کارها از آنچه به عنوان ارائه دهندگان خدمات ایمیل (ESP) شناخته می شود برای ارسال ایمیل های بازاریابی استفاده می کنند.
ارائه دهنده خدمات ایمیل نرم افزاری است که کمپین های بازاریابی ایمیلی را ارسال و مدیریت می کند.
همچنین به عنوان یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی، ابزار بازاریابی ایمیلی، خدمات بازاریابی ایمیلی یا نرم افزار بازاریابی ایمیلی نیز شناخته می شود.
اکنون ممکن است از خود بپرسید، آیا نمی توانم ایمیل های بازاریابی را با ارائه دهنده صندوق ورودی معمولی خود ارسال کنم؟ آیا واقعاً باید علاوه بر آن برای یک محصول پول پرداخت کنم؟
از نظر فنی، امکان پذیر است. (ما حتی در راهنمای خود برای ارسال ایمیل انبوه با Gmail توضیح می دهیم .) اما مراقب باشید. احتمالاً با محدودیت پهنای باند ایمیل، طراحی و مهمتر از آن، تحویل ایمیل با مشکل مواجه خواهید شد. در اینجا دلیل آن است:
ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) مانند Gmail، Outlook، Yahoo و غیره برای استفاده شخصی طراحی شده اند – نه برای انفجار ایمیل . اگرچه استفاده از آنها رایگان است، اما فرستنده ایمیل انبوه رایگان نیستند . بنابراین هنگامی که یک ایمیل انبوه از یک ISP ارسال می شود، به راحتی توسط فیلترهای هرزنامه علامت گذاری می شود و حساب شما می تواند برای فعالیت مشکوک غیرفعال شود.
از سوی دیگر، ESP ها زیرساخت های لازم را برای اطمینان از نرخ تحویل ایمیل خوب دارند – به عنوان مثال، توانایی ارسال ایمیل ها در صندوق ورودی مشترکین. اگر می خواهید از همان روز اول خود را برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی آماده کنید، یک سرویس ایمیل مارکتینگ اختصاصی برای خود تهیه کنید .
نحوه انتخاب ارائه دهنده خدمات ایمیل
با وجود صدها ESP در بازار، سخت است که بدانید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.
برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از Sendinblue، Milchimp ، Constant Contact ، Convertkit ، Klaviyo ، Mailjet ، Mailerlite ، GetResponse و HubSpot .
در اینجا چند سوال برای کمک به محدود کردن گزینه های شما وجود دارد:
- بودجه شما چقدر است؟ اگر بسیار محدود است، خدمات ایمیل مارکتینگ ارزانپ
- باید نقطه شروع شما باشد.
- قصد دارید چه نوع ایمیل هایی ارسال کنید و هر چند وقت یکبار؟ این به شما ایده ای از حجم ایمیل مورد نیاز شما (یعنی تعداد ایمیل های ارسالی) می دهد.
- اگر قبلاً فهرستی از مخاطبین انتخابی دارید، چند نفر وجود دارد؟
- در طراحی ایمیل چه سطح مهارتی دارید؟ اگر کاملا مبتدی هستید، باید یک ویرایشگر ایمیل بکشید و رها کنید. قالب های ایمیل نیز مفید خواهند بود. از سوی دیگر، اگر ترجیح می دهید ایمیل ها را از ابتدا کدنویسی کنید، به دنبال ویرایشگر HTML خواهید بود.
- آیا قصد دارید گردش کار ایمیل خودکار را راه اندازی کنید؟ ببینید ESP از نظر اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چه چیزی ارائه می دهد. برخی از راه حل ها فقط پاسخگوی خودکار اولیه را ارائه می دهند.
- اگر کسبوکار شما با شخصیتهای خریدار مختلف ارتباط برقرار میکند، چه قابلیتهایی برای بخشبندی لیست مخاطبین ارائه میشود؟
- آیا کسب و کار شما اییل های تراکنشی ارسال خواهد کرد ؟ (توجه داشته باشید که اینها بازاریابی ایمیلی محسوب نمی شوند.) برخی از افراد دوست دارند این ایمیل ها را با یک سرویس جداگانه مدیریت کنند، در حالی که برخی دیگر همه ایمیل ها را در یک سقف با ابزاری مانند Sendinblue ترجیح می دهند.
همچنین ایده خوبی است که نیازهای آینده خود را در نظر بگیرید. ESP مورد علاقه خود را پیدا کردید؟ چند شبیه سازی انجام دهید: “اگر لیست من به x افزایش یابد، هزینه این ESP چقدر خواهد بود؟ اگر بخواهم x را به استراتژی خود اضافه کنم، آیا این ESP مجموعه ویژگی هایی را دارد که از من پشتیبانی کند؟ چه نوع یکپارچهسازیها یا برنامههایی را میتوانم اضافه کنم؟»
خوش بینی به آینده چیز خوبی است، اما فریب نخورید. البته فعلاً روی موارد ضروری تمرکز کنید.
نحوه دریافت لیست ایمیل برای بازاریابی
شما نمیتوانید کمپینهای ایمیلی را بدون اینکه کسی برایشان ارسال کند ارسال کنید، بنابراین وقت آن رسیده است که فهرستی از مشترکان فعال و فعال را ایجاد کنید.
بله، درست است – انتخاب کنید . زیرا در اینجا چیزهایی در مورد مخاطبین ایمیل وجود دارد:هرکسی که در لیست ایمیل شما قرار دارد باید مجوز صریح خود را برای حضور در آنجا داده باشد. معنی آن چیست؟
این بدان معناست که وقتی آدرس ایمیل خود را در فرم ثبت نام ایمیل در وبلاگ، وبسایت، صفحات فرود، رسانههای اجتماعی یا هر جای دیگری وارد کردهاند، با دریافت ایمیل از شما موافقت کردهاند. در شرایط ایمیل، این رضایت به عنوان “انتخاب کردن” نامیده می شود. («انصراف» لغو اشتراک خواهد بود.)
بازاریابی مبتنی بر مجوز برای مطابقت با قوانین حفاظت از داده ها و حفظ یکپارچگی برند شما ضروری است. از این گذشته، هیچ کس یک اسپمر را دوست ندارد.
از آنجایی که این بخش بسیار غیرقابل مذاکره از بازاریابی ایمیلی است، اکثر ESP ها به شما امکان می دهند فرم های ثبت نام را برای رشد ارگانیک لیست مشترکین خود ایجاد کنید.
در اینجا چند روش آزمایش شده برای رشد ارگانیک لیست ایمیل شما آورده شده است:
فرم های ثبت نام را به وب سایت خود و مکان های دیگر اضافه کنید
فرم اشتراک ایمیل خود را در مکان های بسیار قابل مشاهده قرار دهید که مردم قطعا آن را خواهند دید.
کانون های معمول فرم اشتراک شامل پست های وبلاگ، صفحه اصلی و صفحه تماس است. ایجاد یک فرم پاپ آپ در وب سایت شما نیز می تواند ایده خوبی باشد. فقط مطمئن شوید که تجربه کاربر را بیش از حد مختل نکنید. پاپ آپ هایی که بازدیدکنندگان را از استفاده از سایت شما باز می دارد می تواند بازدارنده بزرگی باشد! (به محل قرار دادن فرم ثبت نام خود مانند قرار دادن تماس برای اقدام فکر کنید.)
با قرار دادن پیوند در بیو یا پست های خود ، فرم ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .
تجارت الکترونیک/فروشگاه آنلاین را اجرا کنید؟ گزینه ثبت نام را به عنوان بخشی از فرآیند پرداخت وارد کنید.
از آهنرباهای سربی استفاده کنید
هیچ چیز باعث نمی شود یک لیست سریعتر از محتوای ممتاز رشد کند.
محتوای محافظتشده مانند کتابهای الکترونیکی، گزارشها، چکلیستها یا اینفوگرافیکها راههای عالی برای رشد فهرست مخاطبین شما هستند. بازدیدکنندگان در ازای پیوستن به لیست خبرنامه شما محتوای ارزشمندی دریافت می کنند. این یک برد-برد است! برای ایده ها و الهام بیشتر ، این هک های بازاریابی محتوا را بررسی کنید !
پیشنهادها و تخفیفهای ویژه نیز راهی عالی برای جذب افراد به لیست شما هستند. به عنوان مثال، برند پوشاک Mango با عضویت در خبرنامه آنها، 10 درصد تخفیف برای اولین سفارش شما ارائه می دهد.
.
چگونه یک ایمیل بازاریابی بنویسیم
اکنون که شروع به ساخت لیست مخاطبین خود کرده اید، مراحل بعدی تعریف استراتژی بازاریابی ایمیلی و ایجاد محتوا است!
نحوه تعریف استراتژی بازاریابی ایمیلی
برای تعریف استراتژی بازاریابی ایمیلی خود، به این فکر کنید که می خواهید با اولین کمپین خود به چه چیزی برسید. در اینجا چند هدف رایج برای مبتدیان بازاریابی ایمیلی آورده شده است:
- تبلیغ یک محصول جدید
- به اشتراک گذاشتن تخفیف با مشتریان وفادار
- دریافت دانلودهای بیشتر برای آخرین کتاب الکترونیکی خود
- به روز رسانی مشترکین با اخبار شرکت
اهداف شما می توانند خاص یا گسترده باشند – تا زمانی که با کسب و کار و مخاطبان شما مطابقت داشته باشند. در هر صورت، داشتن یک هدف واضح و قابل اندازهگیری، ایجاد محتوای ایمیل شما را آسانتر میکند.
چگونه کپی ایمیل خود را بنویسیم
کپی ایمیل باید ارزش ارائه دهد، موضوعاتی را داشته باشد که به مخاطبان شما علاقه دارد و لحن صدای برند شما را تجسم بخشد.
برای نوشتن یک کپی ایمیل متقاعد کننده و جذاب ، این نکات را در نظر داشته باشید:
- از خود بپرسید: «مخاطب من از من چه نیازی دارد؟ چطور می تونم کمک کنم؟”
- تصور کنید در حال نوشتن برای یک نفر هستید.
- شخصیت برند خود را نشان دهید.
- یک داستان بگویید.
- برای القای کنجکاوی بنویسید، با خط موضوع ایمیل شروع کنید – در زیر در مورد آن بیشتر توضیح دهید.
- از لحن مکالمه ای استفاده کنید و نحوه صحبت خود را بنویسید.
- کپی را با پاراگراف های کوتاه جدا کنید و در صورت امکان از نقاط گلوله استفاده کنید.
- از نام یک شخص واقعی برای امضای ایمیل به جای لوگوی نام تجاری بدون چهره استفاده کنید.
بهترین زمان برای ارسال ایمیل بازاریابی چه زمانی است؟ به جای انتخاب یک روز و زمان تصادفی برای ارسال ایمیل، استراتژیک باشید. به آنچه در مورد مخاطبان خود می دانید فکر کنید و زمانی را انتخاب کنید که برای آنها منطقی باشد.
تحقیقات Sendinblue نشان داد که کمپینهای بازاریابی ایمیلی زمانی که سهشنبهها یا پنجشنبهها صبحها حدود ساعت 10 صبح یا بعد از ظهرها حدود ساعت 3 بعد از ظهر ارسال میشوند، عملکرد بهتری دارند.
اما، آنچه برای بیشتر کار می کند ممکن است برای شما بهترین کار را نداشته باشد. مهم است که زمان های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید نقطه شیرین مخاطب شما کجاست. یا از ویژگی Sendinblue’s Send Time Optimization استفاده کنید که بهترین زمان را برای هر مخاطب جداگانه بر اساس داده های تعامل قبلی انتخاب می کند.
10 استراتژی برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی
این بخش بعدی بر روی استراتژی ها و بهترین شیوه های بازاریابی ایمیلی تمرکز دارد .
- هرگز لیست ایمیل نخرید
ایجاد یک لیست ایمیل می تواند کند باشد، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید. خرید یک لیست ممکن است میانبر وسوسه انگیزی به نظر برسد، اما به ما اعتماد کنید – این یک ایده وحشتناک است .
خرید یک لیست کسب و کار شما را در معرض خطر قرار می دهد زیرا:
- ارسال ایمیلهای ناخواسته و ذخیره دادههای افراد در CRM بدون رضایت، بر اساس GDPRو CAN-SPM غیرقانونی است .
- احتمال اینکه افراد ایمیل های ناخواسته را به عنوان هرزنامه علامت گذاری کنند، به اعتبار فرستنده ایمیل شما لطمه می زند و احتمالاً شما را در لیست مسدودی ایمیل قرار می دهند.
- اکثر خدمات ایمیل مارکتینگ از همکاری با شما امتناع میکنند زیرا لیستهای خریداری شده میتوانند به قابلیت تحویل سایر کاربران در آدرسهای IP مشترک آسیب بزنند.
به طور خلاصه، لیست های ایمیل را نخرید. فهرست خود را به صورت ارگانیک – هرچند آهسته – بسازید و در دراز مدت از مزایای آن بهره مند خواهید شد.
2.از دو انتخاب استفاده کنید
همانطور که قبلا ذکر شد، عبارت “opt-in” به فرآیند ثبت نام اشاره دارد. دو نوع مختلف انتخاب برای بازاریابی ایمیلی وجود دارد:
- انتخاب واحد زمانی است که مشترک پس از ارسال فرم ثبت نام به لیست ایمیل اضافه می شود.
- انتخاب دوگانه زمانی است که یک ایمیل تأیید با یک پیوند برای هر مشترک جدید ارسال می کنید. مشترک باید برای تکمیل اشتراک روی پیوند کلیک کند. بدون این تأیید، آنها ایمیلی از شما دریافت نخواهند کرد.
مطمئناً، انتخاب دوبار یک مرحله اضافی بین مشترک احتمالی و لیست شما اضافه می کند. اما این فرآیند به دور از اینکه یک مانع باشد، مهم است – به ویژه برای تحویل ایمیل.
انتخاب دوبار، هرگونه آدرس ایمیل غلط املایی را که در غیر این صورت یک جهش سخت ایجاد می کند، حذف می کند. همچنین تله های هرزنامه را رد می کند و به عنوان مدرکی برای رضایت مشترک عمل می کند – یک الزام GDPR.
برای بازاریابی ایمیلی بهتر، انتخاب دوگانه راهی است.
- لیست پستی خود را بخش بندی کنید
همانطور که لیست ایمیل شما گسترش می یابد، احتمالاً حاوی پروفایل های خریدار متنوعی است.
تقسیم بندی لیست فرآیند تقسیم لیست مشترکین شما به لیست های فرعی کوچکتر با ویژگی های مشترک است. ایده پشت این تکنیک این است که مشترکین را با ایمیلهای مرتبطتر و هدفمند درگیر کند.
به طور معمول، لیست های مخاطبین بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی مانند سن و مکان و همچنین اطلاعات مشتری مانند امتیاز سرنخ و سابقه خرید تقسیم بندی می شوند. (این جایی است که داشتن یک CRM فروش که با ابزار بازاریابی ایمیلی شما کار می کند مفید است.)
برای شروع اولیه در بخش بندی، مشترکین را در طول ثبت نام با پرسیدن در مورد محتوای ایمیل و اولویت های فرکانس آنها به لیست های جداگانه اضافه کنید.
- شخصی سازی
چه کسی دوست ندارد احساس کند مورد توجه قرار گرفته است؟
مردم معمولاً از وقتی که برندها نکات شخصی را اضافه می کنند و به جزئیات کوچک توجه می کنند، قدردانی می کنند. وقتی نوبت به ایجاد احساس ارزشمندی و درک ما به عنوان یک مشتری میرسد، کمی تلاش میتواند راهگشا باشد.
این برای بازاریابی ایمیلی نیز صادق است.
شخصی سازی ایمیل برای ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و مشتریان ضروری است.
در اینجا چند ایده ساده شخصیسازی ایمیل برای کمک به افزایش نرخ باز، کلیک و تبدیل شما وجود دارد.
- از نام مشترکین در موضوع ایمیل و محتوای آن استفاده کنید.
- هنگام برنامه ریزی کمپین ها، مناطق زمانی را در نظر بگیرید تا شانس خوانده شدن ایمیل خود را به حداکثر برسانید. اکثر مشترکین شما کجا هستند؟
- مخاطبین را به گونهای تقسیم کنید که پیامها هدفمند و مرتبط باشند.
- از ایمیل های رفتاری بر اساس نحوه تعامل مشتریان با محصول/خدمت شما استفاده کنید.
- خط موضوع ایمیل، نام فرستنده و متن پیش نمایش خود را بهینه کنید
خط موضوع ایمیل
معرفی یکی از مهمترین عناصر کمپین ایمیل مارکتینگ: خط موضوع ایمیل.
این چند کلمه می تواند تعیین کند که آیا ایمیل شما خوانده می شود یا خیر. و با وجود رقابت زیاد در صندوق ورودی این روزها، آنها باید برجسته باشند.
هدف ایجاد فتنه یا تمایل به باز کردن فقط در چند کلمه باشد.
- خط موضوع را 50 کاراکتر نگه دارید.
- جالب ترین پیشنهاد خود را برجسته کنید.
- به احساسات و جاه طلبی های مشترکین خود متوسل شوید.
به بهترین منابع خط موضوع ما برای افزایش نرخ باز نگاهی بیندازید:
- چگونه خطوط موضوع ایمیل فوق العاده بنویسیم
- 24 نمونه از بهترین نمونه های موضوع ایمیل
نام فرستنده
وقتی یک ایمیل دریافت می کنید، اولین چیزی که به آن نگاه می کنید چیست؟ احتمالا از کیست
نام فرستنده به اولین سوال ناخودآگاه گیرنده پاسخ می دهد: آیا این واقعی است یا هرزنامه است؟
بهترین راه برای تقویت اعتماد و شناخت برند این است که نام تجاری خود را در نام فرستنده بگنجانید. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:
- نام شرکت / نام تجاری / خبرنامه شما به تنهایی
- ترکیبی از نام تجاری و نام کوچک شما (مثلاً Dimira در Sendinblue)
- نام فرستنده متمایز برای متمایز کردن انواع خاصی از محتوای ایمیل (مانند اخبار محصول Sendinblue)
برای اینکه به راحتی در صندوق ورودی شناسایی شوید، از یک نام و آدرس فرستنده برای همه کمپین ها استفاده کنید.
از آدرسهای ایمیل بدون پاسخ خودداری کنید ، زیرا این آدرسها اعتماد به نام تجاری شما را کاهش میدهند و مانع از تماس مشترکین با سؤالات میشوند.
پیشهدر/پیشنمایش متن
پیشهدر ایمیل (یا متن پیشنمایش) قطعهای از متن است که بعد از خط موضوع ایمیل برای مشتریان خاص ایمیل، بهویژه در دستگاههای تلفن همراه ظاهر میشود.
پیشهدر زمینه ارزشمندی را به خط موضوع شما اضافه میکند و میتواند به میزان قابل توجهی نرخ باز شدن شما را افزایش دهد. خط موضوع و پیشهدر باید با هم کار کنند تا داستانی را برای خواننده شروع کنند.
باز هم، باید حس کنجکاوی کافی را القا کند تا خواننده بخواهد ایمیل را باز کند و بیشتر بیاموزد.
تنظیم یک متن پیشنمایش انجام نمیشود و سرویس گیرنده ایمیل خط اول متن را میبیند.
“مشاهده این ایمیل در مرورگر خود” فریبنده ترین نیست، اینطور است؟
- A/B محتوای بازاریابی ایمیلی خود را آزمایش کنید
تردید بین دو خط موضوع؟ مطمئن نیستید که مخاطب شما به چه محتوایی بهترین واکنش را نشان خواهد داد؟ تست A/B یکی از راههای پی بردن به این موضوع است – و یک راه عالی برای بهینهسازی نرخ باز شدن کمپینها و نرخ کلیک.
فرمول های مختلف خط موضوع ایمیل، قالب های محتوا و CTA ها را آزمایش کنید. ببینید کدام یک بهترین تعامل را دارند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
- قابلیت تحویل ایمیل را بهینه کنید
موفقیت در بازاریابی ایمیلی حتی بیشتر از خطوط موضوع، فراخوان برای اقدام و کپی کردن، به تحویل قابل اعتماد ایمیل بستگی دارد.
برای بازاریابان ایمیل بسیار مهم است، قابلیت تحویل ایمیل به توانایی ارسال ایمیل به صندوق ورودی اشاره دارد.
وقتی همه چیز طبق برنامه پیش رفت، ایمیل از فیلترهای هرزنامه عبور کرده و به مقصد می رسد. هنگامی که قابلیت تحویل به خطر می افتد، ایمیل در پوشه اسپم قرار می گیرد یا بدتر از آن، IP فرستنده شما توسط ISP در لیست بلوک قرار می گیرد.
در حالی که قابلیت تحویل اغلب به عوامل فنی بستگی دارد، راههای غیر فنی زیادی وجود دارد که به خبرنامههای ایمیل شما کمک میکند تا به صندوق ورودی برسند.
در اینجا برخی از بهترین شیوه های تحویل ارائه شده است:
- اطمینان حاصل کنید که خط موضوع ایمیل هرزنامهیا بیش از حد تبلیغاتی نباشد. اگر مخاطبی قبل از باز کردن ایمیل شما تصمیم بگیرد که ایمیل شما هرزنامه است، احتمال تحویل شما کاهش می یابد.
- با حذف مخاطبین و آدرس های غیرفعال، پایگاه داده مشترکین خود را به روز نگه دارید .
- فقط برای مشترکین شرکت کننده ارسال کنید. برای کسی که هرگز نام شما را نشنیده است ایمیل بفرستید و به احتمال زیاد شما را به عنوان هرزنامه گزارش خواهد کرد. این به قابلیت تحویل آینده شما آسیب می رساند.
- همیشه یک پیوند لغو اشتراک اضافه کنید. بر اساس GDPR (مقررات حفاظت از داده های اروپا)، یک فرد حق دارد نحوه استفاده از داده های خود را دیکته کند. عمل لغو اشتراک کاملاً در این حقوق قرار دارد، بنابراین این گزینه باید همیشه در دسترس باشد.
- لیست ایمیل خود را مرتباً پاک کنید
پایگاه داده خود را برای تحویل بهینه ایمیل و نرخ تعامل بالاتر به روز نگه دارید.
مشترکینی دارید که رادار را رها کرده اند؟ اگر شخصی حداقل شش ماه است که با ایمیل های شما درگیر نشده است، یک کمپین فعال سازی مجدد بفرستید یا حتی درخواست انتخاب مجدد کنید. ببینید آیا می توانید دوباره آنها را علاقه مند کنید.
اگر هنوز تعاملی وجود ندارد، مشترکین را از لیست خود حذف کنید.
مطمئناً، هیچ کس دوست ندارد مشترکین خود را از دست بدهد، اما این برای قابلیت تحویل شما در طولانی مدت بهتر است.
نکته مهم دیگر: لغو اشتراک را با دکمه لغو اشتراک به وضوح قابل مشاهده کنید. اگر مردم نتوانند راه خروج را پیدا کنند، به احتمال زیاد شما را به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنند.
برای مرجع، نرخ لغو اشتراک خوب 0.5 یا کمتر است.
- معیارهای بازاریابی ایمیلی را دنبال کنید
تجزیه و تحلیل معیارهای کلیدی بازاریابی ایمیلی به شما می آموزد که چگونه استراتژی خود را برای کمپین های آینده بهبود بخشید. اکثر ESP ها دارای یک داشبورد تجزیه و تحلیل با حداقل معیارهای زمان واقعی زیر هستند:
- نرخ باز: نسبت تعداد افرادی که ایمیل شما را باز کرده اند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان.
- نرخ کلیک: نسبت تعداد افرادی که روی پیوندی در ایمیل شما کلیک کرده اند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان.
- نرخ لغو اشتراک: تعداد افرادی که اشتراک را لغو کردند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان. اگر این عدد زیاد است، باید فرکانس ایمیل و بخش بندی خود را بررسی کنید.
- نرخ پرش: تعداد ایمیل هایی که تحویل داده نشدند تقسیم بر تعداد کل ایمیل های ارسال شده.
- بازگشت نرم به دلیل مشکلات موقتی مانند پر بودن صندوق ورودی گیرنده است. از سوی دیگر، پرش های سخت بهدلیل مشکلات دائمی مانند آدرس ایمیل غیرفعال است.
- مقیاس با پاسخگوی خودکار و اتوماسیون ایمیل
هنگامی که به همه چیز دست پیدا کردید، استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را خودکار کنید تا کسب و کار شما حتی سریعتر رشد کند.
پاسخدهی خودکار سادهترین شکل اتوماسیون ایمیل است.
پاسخگویان خودکار یک ایمیل شخصی سازی شده خودکار (یا سری ایمیل) در مراحل مختلف سفر خریدار ارسال می کنند. شما می توانید بدون نیاز به حضور فیزیکی برای زدن ارسال، با مشترکین پیگیری کنید.
ایمیل خوش آمدگویی رایج ترین نمونه پاسخگوی خودکار است و اکثر سرویس های ایمیل مارکتینگ دارای عملکرد پاسخگوی خودکار هستند.
با داشتن نرمافزار اتوماسیون ایمیل مناسب ، میتوانید یک قدم جلوتر بروید و توالیهای پیچیده اتوماسیون ایمیل را با استفاده از منطق if/then/else تنظیم کنید. این نوع از سری ایمیل ها برای پرورش سرنخ و امتیازدهی سرنخ بسیار موثر است